Lót

Térey János

Lót

Színpad
Bemutató dátuma: 2019.12.20.

Trailer


Plakát

terv: Nagy Gergő

Műsorfüzet

Lapozható PDF:

Azt mondják, az angyal mindenki életében eljön legalább egyszer.
Lót – Ábrahám unokaöccse és üzlettársa – a nagybátyjával való folyamatos rivalizálás miatt a gazdag és termékeny Szodomába költözik, noha a város erkölcse köztudottan romlott. Egyszerre igyekszik megtartani hitét és ősei törvényeit, miközben folyamatosan kompromisszumokat kell kötnie vagyonának gyarapítása és pozíciójának megtartása érdekében. Egy nap megjelennek nála az Úr angyalai, és tudtára adják, eljött a vég. Isten pusztulásra ítélte a bűnös várost, de ő és családja – Ábrahám közbenjárására – megmenekülhet. Indulniuk kell: elhagyni mindent, új életet kezdeni ismét, valahol. Isten kimenti Lótot a biztos halálból, de kegyelme mindenkit próbára tesz.

Lót – Szodomában kövérebb a fű TÉREY JÁNOS utolsó drámája, melyet Kovalik Balázs és az Örkény Színház számára írt. A kézirat címoldalán egy Kierkegaard-idézet szerepel:
„Ha nem élne örök tudat az emberben, ha mindennek a mélyén nem volna egyéb, csak valami vadul forrongó hatalom, mely sötét indulatával mindazt előteremti, ami nagy és silány, ha mindennek alján egy tátongó, betelni soha nem képes üresség rejtőzne, mi más lenne akkor az élet, mint kétségbeesés?”
(Kierkegaard: Félelem és reszketés. Rácz Péter fordítása)

AZ ELŐADÁST EGY RÉSZBEN JÁTSSZUK. HOSSZA KB. 1 ÓRA 30 PERC


Felesége
Golda
Stork Natasa m.v.
Mikaél
Zsótér Sándor m.v.,

Békés Itala m.v.
Kórus (szoprán)
Fenyvesi Gabriella Rea,

Borzási Boglárka
Kórus (alt)
Kaffehr Zsuzsanna,

Ruszó Alexandra
Kórus (tenor)
Erdős Róbert,

Varga-Tóth Attila
Kórus (basszus)
Csölley Martin,

Cser Ágoston
Cimbalom
Szalai András,

Egervári Mátyás

Rendező
Kovalik Balázs
Dramaturg
Ari-Nagy Barbara
Díszlet
Antal Csaba
Jelmez
Benedek Mari
Zeneszerző
Fekete Gyula
A rendező munkatársa
Érdi Ariadne
Súgó
Kanizsay Zita
Ügyelő
Sós Eszter

MIKOR JÁTSSZUK?

2020. november 21. szombat
19:00 | Színpad
2020. november 22. vasárnap
19:00 | Színpad

Kritikák