ÖRKÉNY SZÍNHÁZ
Online jegy vásárlás

Jegypénztárunk és szervezésünk
június 3-tól zárva tart.
Nyitás:

2017. augusztus 21-én.

A komédiaszínház (Il Teatro comico)

 Carlo Goldoni

 

Szereposztás

 

színmű három felvonásban
fordította: Magyarósi Gizella

 

Orazio, a társulat igazgatója, a komédiában Ottavio

MÁCSAI PÁL

Placida, primadonna, a komédiában Rosaura

KEREKES ÉVA

Beatrice, második színésznő

JÁRÓ ZSUZSA eh.

Lelio, író

DEBRECZENY CSABA

Eleonora, énekesnő

FÜR ANIKÓ

Vittoria, színházi mindenes, a komédiában Colombina

BÍRÓ KRISZTA

Eugenio, második szerelmes, a komédiában Florindo

CRESPO RODRIGO

Tonino, velencei figura, a komédiában Pantalone

VÉGVÁRI TAMÁS

Petronio, a komédiában Dottore

DUNAI TAMÁS

Anselmo, a komédiában Brighella

SZŰCS GÁBOR

Gianni, a komédiában Arelecchino

HONTI GYÖRGY

Súgó

MÁTHÉ ZSOLT eh.

Az énekesnő szolgája, aki szóhoz jut

JAKÓ MÁTÉ ATTILA

Színházi szolgák, akik nem jutnak szóhoz

BEBESI-HORVÁTH KATA
GRIMM ZSUZSA
MIKOLA GERGO

 

 

 

 

Díszlettervező:

Horesnyi Balázs

Jelmeztervező:

Szakács Györgyi

A rendező munkatársa:

Szakács Emese eh.

Rendező:

Babarczy László

 

Ki ne lenne kíváncsi a színpadi próba titkaira? Az olasz komédia legnagyobb mestere, Carlo Goldoni (1707-1793), aki színész és társulatvezető is volt, ismerte közönségének ezt az óhaját: darabja bepillantást enged a kulisszák mögé.
Műve azonban az intimitásoknál mélyebbre mutat. Kora színházi újítójaként igyekezett a poros színházi iskola, a commedia dell'arte helyett az új stílust, a jellemvígjátékot elfogadtatni - nézőkkel és színészekkel egyaránt. A komédiaszínház ezt az igyekezetet ábrázolja, sugárzó humorral, a színészek esendősége iránti megértő szeretettel.
Nincs újítás nehézségek nélkül: a darabbéli társulatnak meg kell küzdenie az új követelményekkel. A színészek a jól bevált rögtönzés helyett szöveget magolnak, folyton próbálniuk kell, le kell mondaniuk kényelmes fogásaikról, újra kell fényezni poénjaikat, olykor be kell érniük kis szerepekkel, és többnyire korgó gyomorral hallgatják végig a direktor lázas fejtegetéseit színjátszásról, színpadi erkölcsről. Ugyanakkor öröm részt venni ebben a munkában, főként, ha előadásaikkal a közönséget is sikerül meghódítani.
Ez a híres vígjáték – mely egyben Goldoni ars poeticája – először kerül színre Magyarországon. A történet a Madách Kamara helyzetére rímel: a színház változik, új hangot keres.

 

Bemutató: 2002. december 21.

 

 

 

 

Mikor játsszuk?